قصه ها واشعارکودک منبع: سایت بیتوته
به نام خدا
واحد کار : روز جهانی کودک
امروز چه روز خوبیست روز قشنگ کودک
روز جهانی توست باشد بر تو مبارک
پوست هر کی یه رنگه سرخ و سیاه و سفید
هر آدمی را خدا به یک شکلی آفرید
اگر باشیم متحد جهان میشه گلستان
ما همه را دوست دارم ما بچه های ایران
** *** **
واحد کار : بهداشت
آی بچه ی تر و تمیز با کفش نرو روی میز
میوه نخور نشسته رویش مگس نشسته
اول بشور با دقت بعدش بخور با لذت
** *** **
واحد کار : آمادگی ( کودکستان)
اینجا که آمادگیه پر از گلهای شادیه
بچه هاش مثل گلند خیلی قشنگ و تپلند
مربیان مهربان دلسوز و خوب و خوش زبان
یاد میدهند به بچه ها از همه چیز و همه جا
** *** **
واحد کار : بهداشت ( مسواک)
پیامبر گرامی داده به ما پیامی
پیامش را شنیدم به جان و دل خریدم
ای بچه ی توانا فرزند خوب و دانا
صبح و ظهر و قبل از خواب مسواک بزن به دندان
** *** **
واحد کار: وسایل مدرسه
درس و کلاسم رو ببین گلهای یاسم رو ببین
صف می کشند کودکان خنده به لب شادمان
عزیز من کیفت کو؟ دفتر نقاشیت کو؟
مداد رنگی ات کو؟ مداد و پاک کنت کو؟
چه خوشگل و تمیزند! گلهای من عزیزند!
** *** **
واحد کار : غذا ( خوردن شیر)
شیر تا بخوای مفیده مانند برف سفیده
کامل تر از این غذا کس ندیده تا حالا
شیر بخوری سیر می شی قوی مثل شیر می شی
هر روز اگر بنوشی هیچ وقت مریض نمی شی
** *** **
واحد کار : فصل پاییز ( آشنایی با ماه های فصل پاییز)
پاییزم من بچه ها فصل باد و سر و صدا
برگ های زرد می ریزه از شاخه ی درختا
بارون می باره نم نم سه ماه دارم پشت هم
مهر و آبان و آذر پشت گرما می شه خم
** *** **
واحد کار : فصل پاییز
پاییزه پاییزه برگ درخت میریزه
هوا شده کمی سرد روی زمین پر از برگ
ابر و سیاه و سفید تو آسمون رو پوشیند
دسته دسته کلاغ ها می رن به سوی باغ ها
همه میگن به یکبار قار و قار و قار و قار
** *** **
وی در مورد محوریت این سریال نیز گفت: «نظریه فروید این است که انگیزه انسانها عامل حرکتشان است و باید انگیزههای آنها را کشف کرد؛ این انگیزهها از قسمت ناخودآگاه انسانها نشأت میگیرد؛ ناخودآگاه انسان بخشی است که خشم و شهوت انسان را رقم میزند و به تعبیر فروید قابل کنترل نیست و کاری که ساختمان پزشکان میکند، نشان دادن این انگیزهها و تبیین آنها به مردم است.»
مدت زمان: ۱ ساعت ۲۰ دقیقه
تاریخ : تابستان ۱۳۹۰
مکان برگزاری: مشهد طرح ولایت بسیج دانشجویی
موضوع : جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان
فرمت: mp3
کیفیت: خوب
فایل صوتی و تصویری با لینک مستقیم در ادامه مطلب …
پیشنهاد میکنم حتما این سخنرانی را دانلود و گوش کنید.
دانلود فایل صوتی:
منبع :دکتر عباسی

خلاصه ای از کلیپ:
رهبری: ...جوان امروز اگر در اون دوران نبوده است در مقابل دشمن بایستد و از هجوم او ممانعت بکند و از خانه خود و شهر خود دفاع کند، امروز میتواند در میدان شرف و افتخار دفاع از شخصیت ملی، از عزت ملی، از هویت ملی، دفاع از عقیده مستحکم اسلامی میتواند نقش ایفا بکند
دختران و پسران جوان زنان و مردان مومن در این منطقه دفاعی حساس کنونی همه نقش میتوانند ایفا کنند...
حاج حسین یکتا: الان اولا باید باور کنیم جنگ شروع شده، این باور و دیگه همه داریم اما آیا حضرت عباسی ع همه تو جنگ هستیم؟؟، همه تو این جنگ فرهنگی هستیم؟؟؟. رفقا دوحالت بیشتر نداره، وسط نداره ، یا هستیم ، یا نیستیم... اگه هستیم همه چی زیر سایه جنگه، زندگی زیر سایه جنگ...
لینک دانلود غیر مستقیم ، حجم 2mb

50. رسانه های استکبار
منبع »» جبهه جهاد گران مجازی
منبع اصلی کلیپ ها سایت فتیان می باشد.
در صورت خراب بودن لینک ها به سایت فتیان مراجعه نمایید.










جنگ نرم مترادف اصطلاحات بسیاری در علوم سیاسی و نظامی است. در علوم نظامی از واژه هایی مانند جنگ روانی یا عملیات روانی و در علوم سیاسی از واژه هایی چون براندازی نرم، تهدید نرم، انقلاب مخملین و اخیرا به واژه انقلاب رنگین برای تبیین این اصطلاح استفاده میشود.
گاهی به جای جنگ از واژه های تهدید یا قدرت نیز استفاده می شود، ولی در نهایت هر دوبه یک مفهوم ختم می شوند. نظریه جنگ نرم طی دهه های اخیر وارد ادبیات سیاسی شده است و "ژوزف نای" از اندیشمندان معاصر معتقد است، مبنای قدرت سخت یا جنگ سخت بر "اجبار" و مبنای قدرت نرم بر "اقناع" است، او برخلاف بعضی از صاحب نظران، اقتصاد و دیپلماسی را در زیرمجموعه قدرت سخت قرار داده و تنها از رسانه بعنوان قدرت نرم نام می برد.
در تمامی اصطلاحات بالا هدف مشترک تحمیل اراده گروهی بر گروه دیگر بدون استفاده از راه های نظامی است. اما از آنجا که در مورد گستردگی و حوزه فعالیت هر کدام اتفاق نظر وجود ندارد؛ اشاره کوتاهی به هر کدام از واژه های مذکور و سابقه تاریخی آنها خواهیم داشت.
مبنای قدرت سخت یا جنگ سخت بر "اجبار" و مبنای قدرت نرم بر "اقناع" است
جنگ روانی، جنگ نرم
جنگ روانی پیشینه ای بسیار طولانی دارد؛ چرا که انسانها برای تحت تأثیر قرار دادن طرف مقابل به شیوهها و ترفندهایی متوسل میشدند، اما اصطلاح جنگ روانی در جنگ جهانی دوم در آمریکا و اروپا رواج یافت.
فولر، مورخ و تحلیلگر نظامی بریتانیایی اولین کسی بود که اصطلاح جنگ روانی را در سال 1920 به کار برد. در آن زمان استفاده فولر از واژه جنگ روانی در محافل نظامی و علمی بریتانیا و آمریکا توجه چندانی را به خود جلب نکرد. در ژانویه 1940 با انتشار مقاله ای با عنوان "جنگ روانی و چگونگی به راه اندازی آن" این اصطلاح برای اولین بار وارد ادبیات آمریکا شد. بر این اساس "جنگ روانی را باید استفاده از هر نوع وسیله ای به منظور تاثیر گذاری بر روحیه و رفتار یک گروه با هدف نظامی مشخص معنا کرد". در پایان جنگ جهانی دوم این اصطلاح به "فرهنگ لغت وبستر" وارد شد و بخشی از عبارت پردازیهای سیاسی و نظامی آن زمان را تشکیل داد.
در سال 1950 یعنی تنها یکسال پس از پایان جنگ جهانی دوم "ترومن"، رئیس جمهور وقت آمریکا به منظور کسب آمادگی برای اجرای جنگروانی در کره پروژهای با عنوان "نبرد حقیقت" را با بودجهای معادل 121میلیون دلار تصویب کرد. ارتش آمریکا اداره و ریاست جنگ روانی را به عنوان بخش ستادی ویژه ایجاد کرد و در کنار واحدهای رزمی، واحدهای جنگروانی گستردهای را با استفاده از تجربیات جنگجهانی دوم تشکیل داد. از آنزمان تاکنون، سازمانها و واحدهای روانی ـ تبلیغاتی آمریکا با توسعهای روزافزون همواره به عنوان یکی از بازوهای اصلی آن کشور در جنگ و صلح عمل کردهاند.
براندازی نرم، تهدید نرم، انقلاب مخملین، انقلاب رنگین
در سال های پایانی جنگ سرد، اولین پروژه براندازی نرم در لهستان و با رهبری "لخ والسا" در جنبش کارگری این کشور در سال 1984 تحقق یافت و با فروپاشی شوروی و یوگسلاوی و چند کشور دیگر اروپای شرقی براندازی نرم به مسئله جدیدی در حوزه قدرت و امنیت تبدیل شد.

استعمارگران از براندازی حکومت ها در یوگسلاوی، گرجستان، اوکراین، قرقیزستان و امثال آن با عنوان انقلاب های رنگی، به جای واژه خشن جنگ نرم یاد می نمایند.
انقلاب های مخملی یا "انقلاب های رنگی" و "گلی" از شیوه های براندازی نرم است که نوعی دگرگونی و جابجایی قدرت به همراه مبارزه منفی و نافرمانی مدنی را شامل میشود. انقلاب های رنگی و مخملی در جوامع پسا کمونیستی در اروپای مرکزی، شرقی و آسیای مرکزی اتفاق افتاد. این واژه برای نخستین بار از سوی "والسلاوهادل" رئیس جمهور پیشین چک که در آن زمان رهبر مخالفان چکسلواکی سابق بود، وارد ادبیات سیاسی شد. مخالفان حکومت در چکسلواکی با انجام سلسله اقدامات مرتبط و زنجیرهای در طی یک دوره شش هفتهای از 17 نوامبر تا 29 دسامبر 1989 در این کشور موفق به نوعی دگرگونی و جابجایی قدرت شدند. این پدیده سپس به شکل زنجیرهای در صربستان طی دو مرحله 1997 - 2000 ، گرجستان 2003 ، اوکراین 2004 و قرقیزستان 2005 ادامه یافت.
به طور کلی اهداف آمریکا از سازماندهی انقلاب های رنگین در کشورهای هدف را در چارچوب حوزههای زیر میتوان بررسی کرد:
- تسلط بر مناطق ژئوپلتیکی و ژئواستراستژیکی
- کنترل شریان انتقال انرژی و جلوگیری از تسلیحاتی شدن آن
- حذف و یا مهار نظام های مخالف در برابر نظام آمریکا
- ممانعت از ایجاد اتحادیه های نظامی و امنیتی در آسیا، خاورمیانه و آسیای مرکزی
- همسو کردن کشورهای هدف با سیاست های آمریکا
- فرصت سازی اقتصادی برای آمریکا
- مهار بیداری اسلامی
جورج سوروس ، رئیس بنیاد سوروس سرمایه دار بزرگ آمریکایی یا به عبارتی میلیاردر یهودی آمریکایی یکی از معماران اصلی انقلاب مخملین گرجستان در گفتگویی با روزنامه لس آنجلس تایمز اظهار داشت که : تمایل دارد سناریوی گرجستان در کشورهای آسیای مرکزی یعنی تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان تکرار شود.
شرکتکنندگان انقلابهای رنگین اغلب از مقاومت مسالمتآمیز با هدف اعتراض علیه دولتهای غیرهمسو با آمریکا و حمایت از دمکراسی، لیبرالیسم و استقلال ملی استفاده کردهاند و معمولاً یک رنگ یا گل خاصی را به عنوان سمبل و نشانه خود برگزیدهاند. اعتراضهای صورت گرفته و نقش مهمی که سازمانهای غیردولتی به ویژه سازمانهای فعال دانشجویی در سازماندهی مقاومت مسالمتآمیز ایفا میکنند، این رویدادها را برجستهتر نشان میدهد.
جنگ روانی پیشینه ای بسیار طولانی دارد؛ چرا که انسانها برای تحت تأثیر قرار دادن طرف مقابل به شیوهها و ترفندهایی متوسل میشدند، اما اصطلاح جنگ روانی در جنگ جهانی دوم در آمریکا و اروپا رواج یافت
اهداف اجرایی از جنگ نرم
همان طور که اشاره شد، جنگ روانى جدید عملى سازمان یافته و برنامه ریزى شده پدیده اى همیشگى و پیوسته است که اختصاص به مقطع زمانى خاصى ندارد. با توجه به این مسأله مى توان اهداف جنگ روانى را در یک تقسیم بندى به اهداف سیاسى و اهداف نظامى و در تقسیم بندى دیگر، آن را به اهداف و مقاصد استراتژیکى و مقاصد تاکتیکى تقسیم نمود
با توجه به این که ماهیت اصلى عملیات روانى به اعتراف خود آمریکایى ها عبارت است از تلاش براى تأثیرگذارى بر افکار، احساسات و تمایلات گروه هاى دوست، دشمن یا بى طرف مى توان تا حدودى به برخى از مهمترین اهداف جنگ روانى پى برد:
- تأثیرگذارى شدید بر افکار عمومى جامعه مورد هدف از راه طرح جنگ نرم و با ابزار خبر و اطلاع رسانى هدفمند و کنترل شده که نظام سلطه همواره از این روش براى پیشبرد اهداف خود سود جسته است و البته موفقیت هایى هم در این زمینه داشته است.
- ترساندن از مرگ یا فقر یا قدرت خارجى سرکوبگر و پس از آن دعوت به تسلیم از راه پخش شایعات و دامن زدن به آن براى ایجاد جو بى اعتمادى و ناامنى روانى.

- اختلاف افکنى در صفوف مردم و برانگیختن اختلاف میان مقام هاى نظامى و سیاسى کشور مورد نظر در راستاى تجزیه سیاسى کشور.
- اشاعه بذر یأس و نومیدى درمیان مردم و بویژه نسل جوان به منظور بى تفاوت کردن آنها نسبت به کشور خود و تحولات احتمالى آتى.
- کاهش روحیه و کارآیى رزمى ( در زمان جنگ نظامى).
- ایجاد اختلال در سامانه هاى کنترلى و ارتباطى کشور هدف.
- تبلیغات سیاه (با هدف براندازى و آشوب) به وسیله شایعه پراکنى، پخش تصاویر مستهجن ، جوسازى از راه پخش شب نامه ها و ...
- تقویت نارضایتى هاى ملت به دلیل مسائل مذهبى، قومى، سیاسى و اجتماعى نسبت به دولت خود به طورى که در مواقع حساس این نارضایتى ها زمینه تجزیه کشور را فراهم کند.
- تلاش براى بحرانى و حاد نشان دادن اوضاع کشور از راه ارائه اخبار نادرست و نیز تحلیل هاى نادرست و اغراق آمیز که مقام معظم رهبرى نیز در دیدار اخیر اعضاى مجلس خبرگان با ایشان به آن اشاره داشته و آن را در راستاى خط تهاجمى دشمن توصیف کردند.
با توجه به تمام مطالبى که گفته شد، ضرورت مقابله جدى با جنگ روانى دشمن به شیوه هاى سخت افزارى و نرم افزارى بر کسى پوشیده نمى ماند. اما در این میان وحدت استراتژیک تمام نهادهاى کشور براى پاسداشت تمامیت ارضى نیز مقدمه اى لازم براى خنثى کردن جنگ روانى دشمنان است.
قبس زعفرانی
گروه جامعه و ارتباطات
تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور
گروه جنگ نرم مشرق - صنعت هالیوود، سالانه با ساختِ نزدیک به هزار فیلم توانسته است هیمنه فرهنگی و رسانه ای وصف ناپذیری را بر جهانیان تحمیل کند؛ این روند اغواگری، در لوای سرگرمی و غفلت تا کنون آثار مخربی را در میان تمامی مخاطبان و بلاخص کودکان و نوجوانان به جا گذاشته است.
در این میان انیمیشن ها، علی رغم محدود بودنشان در نسبت با کل محصولات هالیوود جایگاه ویژه ای دارند؛ به مرور زمان و به مدد تکنولوژیها و پیشرفت های چشمگیر در این عرصه انیمیشن ها توانسته اند نفوذ خود را در میان تمامی مخاطبان هالیوود بسط دهند و با ایجاد جذابیت های بصری و کیفی لحظاتی سرگرم کننده تر از دیگر فیلم های هالیوودی را برای مخاطب رقم بزنند.
در انیمیشن، همانند دیگر فیلم های هالیوود بزرگترین خطر را میتوان در بْعد سرگرمی آن جستجو کرد؛ انیمیشن در ظاهری سرگم کننده تر از دیگر فیلم های هالیوود به خوبی توانسته است با اغواگری شدید و ذائقه سازی هوشمند و هم چنین باور مند سازی مخاطب، خواسته های خود را در غالب سرگرمی و تفریح به مخاطب القا کند.

یکی از ویژگی های انیمیشن ها که موجب نگرانی های زیادی شده است مخاطب آن میباشد، طیف وسیعی از بینندگان انیمیشن های هالیوودی کودکان و نوجوانان هستند.انیمیشن ها به دلیل ذات سرگرم کننده تر خود در نسبت با فیلم های رئال موجب غفلت بیشتر و اغواگری دو چندان خواهند شد، به این دلیل انیمیشن از حساسیت به مراتب بیشتری برخوردار است چرا که در ظاهر آن هیچ گونه پدیده اغوا کننده ای وجود ندارد و مخاطب صرفا برای گذراندن وقت و لذت بردن به تماشای آن انیمیشن مینشیند غافل از آنکه سرگرمی با تلفیقی سرشار از پیام های تصویری در ضمیر ناخودآگاه مخاطب همراه خواهد بود و دقیقا همین مسئله در حوزه فیلم ها و سریال ها و انیمیشن تبدیل به پاشنه آشیلی درحوزه تربیتی شده است.
از واژه انیمیشن در ادبیات فارسی تا کنون تعابیری نظیر،"پویانمایی"، "متحرک سازی"، "جان بخشی"و "زنده نگاری" به کار رفته است؛ جدای از بررسی این تعابیر که هر یک در جای خود قابل تامل میباشد میتوان انیمیشن را تخیلی دانست که با استفاده از کامپیوتر ها به تصویر کشیده میشوند و توسط خالق آن ها که انسان میباشد به آنها جان بخشی میشود.

محصولات انیمیشنی هالیوود نیز، دقیقا در همین چارچوب تعریفی میگنجد، با این تفاوت که آن تخیل پایه هایی در تفکر دارد، به واقع انیمیشن های هالیوودی با ظاهری تخیلی و سرگرم گونه پیام خود را که در بستر تفکر قراردارد به مخاطب خود القا میکند، به این جهت پیام غیر مستقیم آن انیمیشن اگر از تفکر اومانیسم محور نشات گرفته باشد به طور قطع پیام کفرآمیز را به مخاطب خود القا خواهد کرد و بر عکس آن اگر انیمیشنی بر مبنای تفکر تئویسم ساخته شود میتواند به ارشاد مخاطب خود بپردازد.
هالیوود زاییده تفکر لیبرالیسم نیز، در طول چند ده سال گذشته با ساخت انواع و اقسام انیمیشن ها که همگی در راستای سرگرمی و اغواگری بوده، توانسته نسلی از کودکان را به سمت و سوی دلخواه خود هدایت کند.
انیمیشن ها نیز در ظاهری سرگرم کننده و پرمحتوا از جمله ابزارهای اغوا گری میباشد که کمتر به آن توجه شده است؛ در طول سال های گذشته نیز هالیوود و در ذیل آن کمپانی های انیمیشن سازی نظیراستودیو های انیمیشن پیکسار و والت دیزنی، با ساخت انیمیشن هاي چند ده میلیون دلاری پیام رسانی های خود در غالب سرگرمی را به جهانیان القا کرده اند.

از کمپانی های جوانی که در سال های اخیر با ساخت انیمیشن های خوش ساخت و پرفروش در میان جهانیان نامی شده است استودیوهای دریم ورکس میباشد.

این کمپانی آمریکایی در سال 1994 میلادی توسط سه یهودی معروف به نام های "استیون آلن اسپیلبرگ" ، "دیوید گفن" و "جفری "کاتزنبرگ" بنیانگذاری شد.

در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز طی قراردای به مبلغ ۱٫۶ میلیارد دلار کلیه امتیاز استودیوی "دریم ورکس" به "پارامونت" واگذار شد.

در کارنامه این کمپانی، فیلم های شاخصی نظیر "صلح جو" با بازی "جورج کلونی"(George Clooney) و "نیکول کیدمن" (Nicole Kidman )؛ فیلم "گلادیاتور" با کارگردانی "ریدلی اسکات" (Ridley Scott) و فیلم های شاخص دیگری وجود دارد.

این کمپانی در حوزه انیمیشن سازی سابقه طولانی و درخشانی دارد و تا کنون با ساخت نزدیک بیش از 30 انیمیشن خود را به یکی از پیشتازان انیمیشن سازی تبدیل کرده است که به طور نمونه به آثاری نظیر "ماداگاسکار" (Madagascar)، "پاندای کونگفوکار"(Kung Fu Panda) و "شرک(Shrek)" میتوان اشاره کرد.

در سال 2012 نیز، این کمپانی با ساخت انیمیشن "ظهور نگهبانان" موفقیتی جدید در کارنامه خود را ثبت کرد. این انیمیشن با بودجه ای معادل 145 میلیون دلار که معادل کل بودجه بخش سینمای کشورمان میباشد انیمیشنی کم نظیر را در تاریخ سینمای هالیوود رقم زد.

این انیمیشن بر اساس مجموعه کتابهايي از "ويليام جويس" به نام "نگهبانان دوران کودکي" ساخته شده است.

کارگردانی این انیمیشن نیز بر عهده "پيتر رمزي" بوده، که در گذشته سابقه چندانی در حوزه کارگردانی نداشته است.

این انيميشن نیز در مراسم سال 2013 میلادی گلدن گلوب نامزد جایزه بهترین انیمیشن را از آن خود کرد.
نگاهی به داستان فیلم:
داستان این انیمیشن مربوط به محافظانی می باشد که وظیفه نگهبانی از کودکان جهان را بر عهده دارند، شخصیت های اصلی این انیمیشن همگی از افسانه های گذشته میباشند که تبدیل به قهرمانانی برای نجات کودکان میشوند،
جک قهرمانی بی میل و با روحی زمستانی میباشد که نقش اصلی در این انیمیشن را ایفا میکند، در این انیمیشن مرد اهریمنی در نقش "پیچ" (Pitch) برای ناامید کردن کودکان و ایجاد هول و هراس در میان آنان نقشه ای شوم دارد که گروه محافظان به کمک جک در برابر او ایستادگی میکنند.

تمامی کاراکتر های این انیمیشن، از شخصیتهای افسانه ای و آشنا برای مردم جهان غرب شکل گرفته است که با بررسی پس زمینه هر یک از آن ها میتوان از القائیات و خطوط استراتژیک فیلم پرده برداشت و به محتوا و عمق آن پی برد.
نگاهی به کاراکتر های انیمیشن:
اگر چه ظاهر این انیمیشن کاملا سرگرم کننده است اما با کمی تعمق در آن به خوبی میتوان تلفیق اسطوره های افسانه ای با تم دینی و اعتقادی را در آن مشاهده کرد.

جک فراست (Jack Frost):
درافسانه های قدیمی و قومی از او به عنوان تجسم آب و هوای سرد و یخ زدگی زمستانی یاد میشود، اما در حوزه ادبیات نیز، آغاز جک فراست را از قرن 19هم میدانند، و وی را از نژاد آنگلاساکسونها معرفی میکنند، هر چند در اساطیر روسیه و آلمان از وی در شکل های مختلف یاد شده است.
در آمریکا نیز در قرن 19 و مقارن با جنگ های داخلی از جک فراست به عنوان قهرمان و سرلشگر ارتش آمریکا نام برده می شد که از این شخصیت افسانه ای تصاویری در آن دوران وجود دارد.

در این انیمیشن جک فراست با شمایلی نظیر آنچه از شخصیت افسانه ای او ذکر شده به تصویر درآمده است وی دارای موهای سفید و چهره ای سرد میباشد که روح زمستانی او به خوبی به مخاطب القا میشود.
هیچ کس نمیتواند جک را بیند، چرا که کسی او را نمیشناسد و به او ایمان ندارد، او بیش از سیصد سال است که به این شکل سپری میکند و خود از گذشته اش نا آگاه است.
جک فراست پسری بازی گوش است که تنها به فکر سرگرمی خود بوده و هیچ پایبندی به قوانین و مقرارت ندارد و با عصای جادویی خود روح زمستانی را بر نقاط دلخواه آشکار میکند و تمامی لحظات خود را به تفریح سپری میکند.

در سکانس اول فیلم به تصویر درآمدن او با چوب پیامبر گونه اش که شباهت زیادی با چوب چوپانان و پیامبران دارد به مخاطب معرفی میشود، چوبی معجزه آسا که در میان پیامبران منصوب به حضرت موسی علیه السلام میباشد.

جک فراست افسانه ای، در انیمشن ظهور نگهبانان به عنوان یک منجی قرار دارد و با چوب خود که از آن اعمال خارق العاده ای سر میزند توانایی مقابله با دشمنانش را دارد.

به واقع جک فراست در این فیلم منجی نهایی است که از سوی خداوند، که در این انیمیشن مرد ماه نشین معرفی میشود به مبارزه با پیچ، مرد تاریکی انتخاب میشود.

در سکانسی از انیمیشن به هنگامی که دیگر نگهبانان از حضور پیج نگران میباشند ماه خود را نمایان کرده و با تابش بر روی کریستالی که در قلعه بابا نوئل وجود دارد، جک فراست را برای مبارزه با پیج انتخاب میکند که این موضوع مورد تعجب دیگر نگهبانان واقع می شود.

هنگامی که جک از این موضوع با خبر میشود ناراحت شده و چرایی انتخاب شدن خود توسط او را نمیتواند درک کند.

جک فراست در طول انیمیشن، گذشته تاریک و گنگ دارد او نمیداند از کجا آمده و تنها اسم خود را میداند و بر این باور است که نام او را ماه انتخاب کرده، در سکانس هایی از فیلم او با نگاه کردن به ماه دلیل وجود خود و ندیدنش توسط مردم را سوال میکند.

جک فراست یک منجی است که سازندگان فیلم از آن به عنوان نگهبان یاد میکنند، نگهبانی که به هنگام ایجاد خطر برای جهانیان ظهور میکند.
گویندگی جک فراست نیز بر عهده "کریس پاین" بوده است.

بابانوئل:
ریشه تاریخی بابا نوئل مربوط به یکی از کشیشان مسیحی به نام سن نیکولاس می باشد، وی از اهالی بیزانس و منطقه آناتولی در ترکیه فعلی بوده و در قرن چهارم میلادی میزیسته است؛ دلیل شهرت وی نیز به دلیل کمک کردن و هدیه دادن به فقرا بوده است.
در این انیمیشن از اصلی ترین اِلمان های تفکر مسیحیت بابانوئل است.

در ظهور نگهبانان، نمادهای دینی و اعتقادی، در مسیحیان به خوبی نشان داده میشود، از اعتقاد مسیحیان درباره بابانوئل خانه وی در قطب شمال، داشتن سورتمه، ورود به خانه ها از طریق شومینه و یا داشتن کارخانه ای در قطب شمال که در آن با کمک کوتوله ها اسباب بازی ساخته میشود، همگی در این فیلم به تصویر آمده است.
سازندگان فیلم با تلفیق جنبه افسانه ای و اعتقادی بابانوئل، یکی از نگهبانان و و منجیان را به خوبی در داستان انیمیشن به تصویر کشیده است.
گویندگی این شخیصیت انیمیشنی نیز برعهده "الک بالدوین" بوده است.

در ابعاد تاریخی و اعتقادی عيد پاک به زبان انگلیسی (Easter) يا به انگليسی قديمی (Ēostre) و به يونانی Πάσχα)) با تلفظ (Paskha) و برگرفته از واژهي عبری (פֶּסַח) با تلفظ (Pesakh) يا "پسح" میباشد.
عید پاک یا عید قیام، یکی از مقدس ترین عید های مسیحیان و یهودیان است و هم اکنون این عید یکی از روزهای تعطیل در سال مسیحی است، زیرا مسیحیان معتقدند در این روز حضرت عیسی علیه السلام بعد از به صلیب کشیدن به آسمان عروج کرد.

اما ریشه این عید در تاریخ یهودیان نیز قابل توجه است، عنوان پاک که نام این عید میباشد، ترجمه فرانسویِ عید قیام است که ریشه واژه عبریِ پسَح یا فصح است. از دیدگاه یهودیان حضرت عیسی در زمانی به صلیب آویخه شد که یهودیان از اسارت فرعون مصر نجات پیدا کرده و از آنجا خروج کردند که مقارن با به صلیب کشیدن حضرت عیسی است و به این دلیل این روز برای یهودیان نیز یکی از بزرگترین اعیاد محسوب میشود.

خرگوش عيد پاک - بانی(Bunny):
در این عید خرگوش و تخم مرغ های رنگی نمادی ازعيد پاک هستند و طبق افسانه ها خرگوش اساطیری با رنگ کردن تخم مرغ آن را به کودکان هدیه میدهد.

در انیمیشن نیز خرگوش عید پاک بانی نام دارد، وی که تلفیقی از اعتقادات دینی و افسانه ای ميباشد از دیگر نگهبان این انیمیشن است، صدا گذاری این کاراکتر انیمیشنی نیز توسط "هیو جکمن" بازیگر معروف سری فیم های "ایکس من" (X-MEN) است.

بانی در این انیمیشن وظیفه برگذاری عید پاک و همچنین دادن تخم مرغهای رنگ شده به کودکان را دارد که به دلیل حضور پیج با مشکلاتی روبرو میشود.

پری دندانها(Tooth Fairy):
پری دندان در افسانه های بسیاری از ملت ها جایگاه ویژه ای داشته و در میان مردم آمریکا شهرت بسیار زیادی دارد؛ طبق این افسانه گفته می شود که یک پری در نيمه های شب به خانه های کودکان آمده و دندان افتاده بچه ها را كه زير بالش آنها است با هدیه ای ماندند پول، اسباب بازی و یا شکلات تعویض می كند.

طبق اسناد ذکر شده پری دندان بعد از چاپ کتاب "پری دندان" نوشته "لیروگو" در سال ۱۹۴۹ میلادی، به یک باره محبوبیت زیادی پیدا کرد و طی گذر زمان به بخشی از زندگی خانواده ها تبدیل شد.
دراین کارتون، پری دندان که شبیه فرشته ها به تصویر کشیده شده است شباهت زیادی به اعتقاد مسیحیان در داشتن دو بال برای فرشته ها دارد که دراین انیمیشن موظف به جمع آوری دندان های کودکان بوده و هدف از ان نگهداری خاطرات کودکان است، تا در موقع لزوم به آن ها بازگردانده شود.

پری دندان نیز به عنوان یکی دیگر از نگهبانان کودکان تلفیقی از اسطوره های افسانه ای و اعتقادی میباشد که توسط سازندگان انیمیشن به تصویر آمده است.
گویندگی پری دندان نیز بر عهده "ایزلا فیشر" میباشد که تنها گوینده زن در این انیمیشن محسوب میشود.
مرد شنی(Sandman):
مرد شنی، شخصیت افسانه ای در شمال اروپا است که با پاشیدن شن های جادویی بر چشمان کودکان آن ها را به خواب شیرین فرو میبرد؛ از عقبه اعتقادی و افسانه ای مرد شنی اسناد چندان زیادی در دسترس نیست آما آنچه که از شخصیت وی در این جا مشخص است نشان دهنده یک نگهبان خردمند می باشد که هیچ گاه توان صحبت کردن ندارد و تنها با تصاویری که در بالای سرش ظاهر میشود پیام خود را منتقل ميکند او محافظ رویاها است و طبق گفته نویسنده آن ترکیبی از چاقی هاردی و مهربانی لورل میباشد.

پیچ(Pitch):
"پیچ" یا "مرد کابوسها"( Boogie Man) که در فارسی از آن لولو خورخوره یا لولو یاد میشود، موجودی تخیلی است که در اغلب فرهنگ ها و تمدن های مختلف وجود دارد.
لولو در هیچ فرهنگی از شکل خاصی برخوردار نیست و صرفا برای ترساندن کودک برای کنترل اعمال و رفتار او میباشد.
در انیمیشن ظهور نگهبانان، پیچ کاراکتری ضد قهرمان محسوب میشود، که قصد ایجاد ترس و رعب در میان کودکان را دارد تا بتواند باور آن ها را نسبت به نگهبانان از بین ببرد.

اما حضور پیچ از دیدگاه تحیلی در انیمیشن نه صرفا دشمنی برای قهرمانان، بلکه وی موجودی طرد شده از سوی ماه یا همان خداوند میباشد که در مبانی دینی چنین موجودی شیطان معرفی شده است.
وی در سکانسی از فیلم با نگاه کردن به ماه و اعلام جنگ با او تقابل خود با ماه را به خوبی نشان میدهد.

صدا گذاری بر روی این کاراکتر منفی نیز بر عهده "جود لاو" بوده است.

تحلیلی بر مولفه های استراتژیک انیمیشن:
1. نبرد بین خیر و شر:
انیمیشن ظهور نگهبانان را میتوان جز آثار سینمای استراتژیک معرفی کرد که با قرار دادن اِلمان های متعدد دینی و اعتقادی و همچنین تلفیق آن با افسانه ها و ایجاد جلوه های بصری توانسته به یک انیمیشن موثر تبدیل شود.

ابعاد مولفه های استراتژیک در انیمیشن به مراتب پیچیده تر از فیلم های واقعی است چرا که مخاطب این انیمیشن ها علاوه بر بزرگسالان عمدتا از کودکان و نوجوانان شکل میگیرد و القای پیام های غیر مستقیم به این رده سنی آثار دو چندانی در باورسازی برای یک کودک خواهد داشت.
وجه پر رنگ انیمیشن ظهور نگهبانان را می توان در نام آن جستجو کرد، نامی که خود نشان دهنده روز موعود و ظهور منجیانی است تا بتوانند از مردم محافظت کنند.
ظهور نگهبانانی با پرستیژ آپولون در مقابل پیچ، مرد تاریکی با پرستیژ دیونیزوس، خود یک ترژادی به مثابه جنگ آرماگدون مابین خیر و شر را رقم میزند.
2. جک فراست نماینده خداوند بر زمین:
جک نماینده ماه یا همان خدا بر روی زمین، به طور مستقیم توسط مرد ماه نشین انتخاب میشود؛ جک که سال ها در ندانستن به سر میبرد به یک باره منجی شده و برای نجات کودکان انتخاب میشود، وی از اینکه چرا او توسط ماه انتخاب شده در تعجب است اما همانطور که بابانوئل به او گفته است ویژگی درون او وجود دارد که دلیل انتخاب شدنش توسط ماه، توجیه میشود که در انتها مشخص می شود فداکاری او برای نجات خواهرش موجب انتخاب او بوده است.

3. تجلی اراده های غیبی بر دنیای واقعی:
از دیگر مقولاتی که در این انیمیشن به خوبی قابل مشاهده است، به تصویر کشیدن مولفه های استراتژیک درباره مسئله مهدویت، ظهور منجی و همچنین ابعاد اثر گذاری مقدسات بر زندگی ساری و جاری مردم است که با نگاه تحریف شده در آیین مسیحیت به خوبی در این انیمیشن گنجانده شده است.
جک فراست قهرمانیست که هیچ کودکی او را باور ندارد، زیرا هیچ نشانه ای از او وجود ندارد، وی تنها با چوب پیامبر گونه اش از روح زمستانی خود اشکال درست کرده و یا با آن به آزردن مردم میپردازد.

در صحنه ای از فیلم، القای حوادث ماورایی و غیبی و حضور افرادی در پس پرده غیب که بدون دیدنشان حوادثی را در زندگی افراد رقم میزنند به مخاطب القا می شود.
در سکانسی، جک با جیمی یکی از کودک های انیمیشن بازی میکند، سورتمه او را هدایت کرده و در نهایت او را از خطر حفظ میکند اما کسی نمی تواند او را ببیند. که این صحنه به خوبی یکی از اِلمان های اعتقادی و دینی در آیین مسحیت را به مخاطب القا می کند.

4. منجیِ گمگشته:
تصویر ارائه شده از منجی در انیمیشن ظهور نگهبان در نوع خود قابل تامل است؛ جک فراست منجی است که خود را هنوز به خوبی نشناخته و حتی از خدای خود یا همان ماه درک چندانی ندارد وی منجی میباشد که در گنگی به سر میبرد و خود به تنهایی نیز توان مقابله با دشمنش را ندارد.

به تصویر کشیدن منجی در این انیمیشن با وصفی که از منجی بشریت در ادیان ابراهیمی آمده است به خوبی مشخص میکند تنها انسانی میتواند خدا شناس باشد که ابتدا به خود شناسی رسیده باشد که در این انیمیشن کاملا در تضاد با مقولات دینی است.
5. القای پوزیتیویسم:
از دیگر نکات ویژه و قابل تامل در ظهور نگهبانان، نقش کودکان به عنوان بخشی از جامعه برای مبارزه با پیچ است؛ از مولفه های استراتژیک که در این انیمیشن بر روی آن تاکید شده ، مسئله باور و اعتقاد به ندیده ها است و این القا به مخاطب صورت میگیرد که تنها یاید چیزی را بپذیری و یا باور کنی که آن را بتوانی ببینی و یا نشانه ای از آن وجود داشته باشد.
کودکان تنها در زمانی به پری دندان اعتقاد دارند که به جای دندان خود، هدیه ای از طرف او را ببینند، و یا در زمانی به بابانوئل ایمان دارند که نشانه ای از او ببینند، درباره جک فراست نیز همین مسئله صادق است، در سکانسی، جیمی توانایی دیدن دیگر نگهبانان را دارد اما نمیتواند فراست را ببیند زیرا به او باور ندارد و تا کنون از وی نشانه ای ندیده است.

در این انیمیشن هیچ انسان بالغی وجود ندارد که در ارتباط با این مسئله درگیر باشد و قصد سازندگان فیلم نیز از به تصویر کشیدن کودکان در این نبرد خیر و شر باور پذیر تر بودن آنان در نسبت با انسان بالغی می باشد که به این اشخاص افسانه ای هیچ گونه اعتقادی ندارد.
سازندگان انیمیشن به خوبی توانستند این القا را به مخاطبان خود کنند که تنها چیزی واقعیت دارد که نشانه ای از او وجود داشته باشد.
6. القای اومانیسم:
پیچ، مرد تاریکی یا همان شیطان به دنبال از بین بردن نشانههای نگهبانان است تا کودکان را از حضور آنها ناامید کند و در نهایت بتواند جهان را در در تاریکی و سردی فرو ببرد.
در این بین حضور جک فراست به عنوان نماینده خدا بر روی زمین به تنهایی نمیتواند مانع پیج شود چرا که او قدرت زیادی به دست آورده است، به این دلیل جک با به میدان آوردن جیمی و دوستانش که باور قلبی به نگهبانان دارند آن ها را وارد مبارزه با پیچ می کند، و در جایی که از دست هیچ کدام از نگهبانان کاری بر نمیآید کودک عادی اما باورمند تنها با اشاره دست خود به سمت سایه تاریکی، پیج را نابود می کند.

از گزاره هایی که در میان جهانیان و ایرانیان فرض شده این باور که روزی یک منجی خواهد آمد و تمامی مشکلات بشری را به سادگی بر طرف میکند؛ حال آنکه طبق نص قران کریم «انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم» خداوند سرنوشت هيچ قومي و ملّتي را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند.
حال کارگردان در این انیمیشن این آیه را با دیگاه اومانیستی و فرد گرایی به نفع دیدگاه خود استحاله کرده است، سازنده فیلم جک فراست را به عنوان یک قهرمان و منجی به میدان آورده، اما برای غلبه بر پیچ به باور کودکان نیاز دارد و در غیر این صورت او هیچ توانی در برابر پیچ نخواهد داشت. در سکانسی جیمی به عنوان کودکی شجاع و باور مند یک تنه در برابر تاریکی می ایستد.
به واقع در این صحنه جیمی به همراه چند تن از دوستانش که تعدادی انگشت شمار میباشند با سرنوشت سیاه خود مبارزه میکنند و بار دیگر نور و امید را برای خود قم میزنند.
این سکانس نشان دهنده حکم فرما بودن رویکر اومانیسم در این انیمیشن بوده و علی رغم آن که تمامی فیلم بر روی نگهبانان خارق العاده مانور میدهد، نتیجه نهایی به نفع انسان مصادره میشود.
7. جک فراست، نقدی بر سوپر من:
جک فراست، علی رغم سوپر من به تنهایی نمیتواند از سد مشکلات عبور کند و برای پیش برد اهدافش به کمک دیگر انسانها نیاز دارد، مسئله ای که در مجموعه های سوپر من وجود ندارد و تنها نقش موثر مردم در آن دست تکان دادن به نشانه علاقه برای سوپر من میباشد حال آنکه نقش جک فراست به عنوان منجی از دیدگاه اومانیسم برای کودکان اومانیسم شده قابل پذیرش تر است چرا که به کودک انگیز فعالیت و مبارزه با مشکلات را میدهد.

8. منجی کسی نیست جز تو:
کودکی که امروز این انیمیشن را میبیند، با شخصیت های تخیلی و داستانی همذات پنداری می کند و آن ها را برای خود موجوداتی دوست داشتنی تصور میکند، اما به مرور زمان و بزرگ شدن کودک به خوبی برای او عیان خواهد شد که تمامی این موجودات تخیلی بوده اند، اما کودک هیچگاه نقش جیمی، کودک پنج یا شش ساله در فیلم را فراموش نمیکند؛ کودک بزرگ شده، اگر تمامی کاراکتر ها را افسانه ای بپندارد که قطعا همین اتفاق خواهد افتاد، نمیتواند خود و جیمی قهرمان را دروغین بداند.

کودکی که هم اکنون با دیدن جیمی به او اعتقاد پیدا میکند و از او یاد میگیرد که بر ترس خود غلبه کند و برای پیروزی بر مشکلات باور و ایمان داشته باشد در نهایت نه به بابانول و نه به جک فراست احتیاجی نخواهد داشت، بلکه خود را منجی میداند و برای برطرف کردن تاریکیهای موجود در زندگی و دنیا خود را منجی عالم میگیرد، القای اومانیسم در این فیلم و محور قرار گرفتن انسان به قدری حرفه ای در تاروپود انیمیشن بافته شده است که تا عمق وجود هر کودک و نوجوانی اثر خواهد کرد.
به واقع این انیمیشن با تلفیق افسانه ها و اعتقادات دینی در مسیحیت، منجی را زیر سوال برده و اساس وجود او را نوعی وهم به مخاطب خود معرفی کرده است.
و شاید بتوان پیام این انیمیشن را به کودکان جهان در یک جمله این چنین عنوان کرد:

دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهاي فرهنگي و ارتباطاتي پيشرفته و با شايعه و دروغ پراكني و استفاده از برخي بهانهها و ميان آحاد مردم ترديد، بدبيني و اختلاف ايجاد كند.
به گزارش فارس، به تازگي جرياني مشكوك براي تحريف افكار عمومي از واقعيت جنگ نرم به تكاپو افتاده است.
چندي پيش صادق زيبا كلام در ادعايي كوشيد تا اين واقعيت را در سطح يك توهم كاهش دهد.
آنچه از لحاظ ميگذرد هشدارهاي حضرتآيت الله خامنهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره واقعيت جنگ نرم و ضرورت توجه به آن است:
وجود جنگ نرم را عدهاي نميبينند
".... وقتي انسان، تجهيز، صفآرايي، دهانهايي با حقد و غضب گشوده شده و دندانهاي با غيظ فشرده شده عليه انقلاب، امام خميني و آرمانهاي نظام اسلامي را ميبيند وجود اين جنگ نرم را باور ميكند و هرچند ممكن است عدهاي اينها را نبينند... "(1)
افسران جوان مقابله كنندگان با "جنگ نرم "
"...امروز جمهوري اسلامي و نظام اسلامي با يك جنگ عظيمي مواجه است ليكن جنگ نرم -كه ديدم تعبير جنگ نرم، توي صحبتهاي شما جوانها هست و الحمدلله به اين نكات توجه داريد؛ اين خيلي براي ما مايه خوشحالي است- خوب حالا در جنگ نرم؛ چه كساني بايد ميدان بيايند؟ قدر مسلم نخبگان فكرياند. يعني شما افسران جوان جبهه مقابله با جنگ نرميد... "(2)
"...در اين جنگ نرم شما جوانهاي دانشجو، افسران جوان اين جبههايد نگفتيم سربازان، چون سرباز فقط منتظر است كه به او بگويند پيش برود جلو، عقب بيا، بياييد عقب. يعني سرباز هيچگونه از خودش تصميمگيري و اراده ندارد و بايد هر چه فرمانده ميگويد عمل كند. نگفتيم هم فرماندهان طراح قرارگاه و يگانهاي بزرگ. چون آنها طراحيهاي كلان را ميكنند افسر جوان تو صحنه است هم به دستور عمل ميكنند هم صحنه را درست ميبينند. با جسم خود و جان خود صحنه را ميآزمايد. لذا اينها افسران جوانند دانشجو نقشش اين است حقيقتا افسران جوان، فكر هم دارند. عمل هم دارند تو صحنه هم حضور دارند. اوضاع را هم ميبينند. در چهارچوب هم كار ميكنند... " (3)
بايد با اين جريان شيطاني خطرناك مقابله شود
"...ايني كه چه كار بايد بكنيد چه جوري بايد عمل كنيد چه جوري بايد تبيين كنيد اينها چيزهايي نيست كه من بيايم فهرست كنم. بگويم آقا اين عمل را انجام بدهيد اين عمل را انجام ندهيد اينها كارهايي است كه خود شماها بايد در مجامع اصليتان فكريتان در اتاقهاي فكريتان بنشينيد، راهكارها را پيدا كنيد ليكن هدف مشخص است. هدف دفاع از نظام اسلامي و جمهوري اسلامي است در مقابله با يك حركت همه جانبه متكي به زور و تزوير و پول و امكانات عظيم پيشرفته علمي رسانهاي بايد با اين جريان شيطاني خطرناك مقابله شود... "(4)
هدفهاي دشمن را كشف كنيد
"...اگر در زمينههاي مسائل اجتماعي، مسائل سياسي، مسائل كشور، آن چيزهايي كه به چشم باز، به بصيرت كافي احتياج دارد. جوان دانشجوي ما افسر جوان است شما كه استاد او هستيد. رتبه بالاتر افسر جوانيد. شما فرماندهاي هستيد كه بايد مسائل كلان را ببينيد دشمن را درست شناسايي كنيد هدفهاي دشمن را كشف كنيد. احيانا به قرارگاههاي دشمن، آنچناني كه خود او نداند سر بكشيد و بر اساس او، طراحي كلان بكنيد و در اين طراحي كلان حركت كنيد... "(5)
وظايف مجموعه فرهنگي براي مقابله با جنگ نرم
"...در اين جنگ نرم وظيفه مجموعه فرهنگي اين است كه هنر را تمام عيار و با قالبي مناسب به ميدان آورد تا اثر گذار شود... " (6)
"...حالا شما جواناني كه گفتيم افسران جوان مقابله با جنگ نرم هستيد از من نپرسيد كه نقش ما دانشجويان در تخريب مسجد ضرار كنوني چيست. خوب خودتان بگرديد نقش را پيدا كنيد يا مقابله با نفاق جديد يا تعريف عدالت... " (7)
الان دوره جنگ نرم است
"...هميني كه حالا معمول شده كه در بيانها و در تلويزيون و توي تبليغات و توي دادگاه و توي زبان همه ميگويند جنگ نرم، راست است. اين يك واقعيت است يعني الان جنگ است البته اين حرف را من امروز نميزنم من از بعد از جنگ از سال 67 هميشه اين را گفته آم بارها و بارها علت اين است كه من صحنه را ميبينم چه بكنم اگر كسي نميبيند. اين تمام نشده چون تمام نشده همه وظيفه داريم وظيفه مجموعه فرهنگي و ادبي و هنري هم وظيفه مشخصي است بلاغ- تبيين- بگوييد، خوب بگوييد. من هميشه تكيه بر اين ميكنم بايستي قالب را خوب انتخاب كنيد و هنر را بايستي تمام عيار توي ميدان بياوريد. نبايد كم گذاشت. تا اثر خودش را بكند... "(8)
تلاشهاي استفاده دشمن در جنگ نرم از ابزارهاي فرهنگي و ارتباطاتي
"...دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهاي فرهنگي و ارتباطاتي پيشرفته و با شايعه و دروغ پراكني و استفاده از برخي بهانهها و ميان آحاد مردم ترديد، بدبيني و اختلاف ايجاد كند. در قضاياي پس از انتخابات به بهانه انتخابات ايجاد ترديد و اختلاف كردند تا دلهاي مردم نسبت به يكديگر و نسبت به مسئولان چركين شود و در چنين فضايي مشوش و شلوغي، عناصر مغرض، خائن و دستآموز خود را براي كارهاي اخلالگرانه وارد صحنه كنند اما به دليل بصيرت مردم به نتيجه نرسيدند. هر اقدامي كه موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به يكديگر بدبين و مردد كنند به ضرر كشور است. من اصرار دارم كه آحاد مردم و جريانات مختلف سياسي همه با يكديگر متحد، در مقابل آن افراد معدودي باشند كه مخالف اصل انقلاب و استقلال كشور هستند و هدف آنها تقديم كشور به آمريكا و استكبار است. به كساني كه به دنبال مصالح كشور هستند توصيه ميكنم از اين اختلافهاي جزئي و غيراصولي صرفنظر كنند... " (9)
در جنگ نرم نگاهتان خوشبينانه باشد
"... عزيزان من شرط اصلي فعاليت درست شما در اين جبهه جنگ نرم يكياش نگاه خوشبينانه و اميدوارانه است. نگاهتان خوشبينانه باشد. ببينيد من در مورد بعضيتان به جاي پدر بزرگ شما هستم. من نگاهم به آينده خوشبينانه است. نه از روي توهم بلكه از روي بصيرت. شما جوانيد. مركز خوشبيني- مواظب باشيد نگاهتان به آينده، نگاه بدبينانه نباشد نگاه اميدوارانه باشد نه نگاه نوميدانه- اگر نگاه نوميدانه شد نگاه بدبينانه شد نگاه چه فايدهاي دارد، به دنبالش بيعملي، به دنبالش بيتحركي. به دنبالش انزوا است مطلقا ديگر حركتي وجود نخواهد داشت هماني است كه دشمن ميخواهد.... " (10)
"... بايد درست در جهت مخالف برنامه دشمن كه به دنبال ايجاد فضاي ياس و نااميدي در دانشگاهها است. حركت، و محيط درس و دانشگاهها را فضاي اميد به آينده كرد.... " (11).
"...
يكي از مهمترين راهبردهاي ارائه شده و مورد تاكيد مقام معظم بويژه پيرامون
حوادث بعد از انتخابات و فتنه اخير. براي مقابله با جنگ نرم بصيرت آحاد
جامعه به ويژه خواص و نخبگان است ايشان در جمع مردم خونگرم چالوس و نوشهر
در ارتباط با ضرورت وجود بصيرت ميفرمايند: بصيرت قطبنماي حركت صحيح در
اوضاع اجتماعي پيچيده امروز است به گونهاي كه اگر كسي اين قطبنما را
نداشت و نقشهخواني بلد نبود ممكن است ناگهان خود را در محاصبه دشمن ببيند.
اگر بصيرت نباشد انسان حتي با نيت خوب ممكن است گمراه شود و در راه بد قدم
بگذارد.
(12).
امروز هدف و آماج دشمن خواص است
"... امروز به گمان من هدف و آماج دشمن خواص است. آماج دشمن خواص است مينشيند طراحي ميكند تا ذهن خود را عوض كنند. براي اينكه بتوانند مردم را بكشانند چون خواص تاثير ميگذارند و در عموم مردم نفوذ كلمه دارند يكي از وظايف اصلي امروز من و شما همين است. ما بصيرت خودمان را در مسائل گوناگون تقويت ميكنيم و بتوانيم انشاءالله بصيرت مخاطبان و مستمعان خودمان را هم زياد كنيم... "(13)
بعضي از نخبگان خودشان هم دچار بيبصيرتياند
"... بصيرت مهم است نقش نخبگان و خواص هم اين است كه اين بصيرت را نه فقط در خودشان در ديگران هم به وجود بياورند. آدم گاهي ميبيند كه متاسفانه بعضي از نخبگان خودشان هم دچار بيبصيرتياند نميفهمند. اصلا ملتفت نيستند. يك حرفي يهو به نفع دشمن ميزنند. به نفع جبههاي كه همتش نابودي بناي جمهوري اسلامي است... "(14).
از
انتشار این عکسها عذرخواهم / دوستانی که در فضای سایبر فعال هستند می
دانند که عکسهای این بازیگران بی حیا و بی عفت بی ناموس در چه سطح
وسیعی موجود است
و برای عده ای جاهل و غافل الگو !!! ...
تاریخ چند هزار ساله ایران نشان میدهد که همواره مسئله حجاب به عنوان اصلی پذیرفته شده در جامعه وجود داشته است؛ تا جایی که حجاب و عفاف به عنوان امری فرهنگی- اجتماعی در تمدن اسلامی-ایرانی نهادینه شده است. آنچه مسلم است این است که همواره نیاز به بسترسازی برای تعمیق و نهادینه کردن حجاب صحیح و اسلامی در جامعه حس میشود.

























خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید :
إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَـٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا
گوش و چشم و قلب، یکایک آنها مورد سؤال و بازپرسی قرار میگیرند
سوره مبارکه اسراء - آیه ۳۶
![]() |










|
|
||
![]() هر روز مشاهده میکنیم که دختران ایرانی با الگوبرداری از مانکنهای غربی و مدلهای کمپانی «ویکتوریا سکرت» پر رنگ و لعابتر از همیشه در کوچه، خیابان، دانشگاه و محل کار ظاهر میشوند و هر روز هم مردم بیشتر میپذیرند که جامعه تغییر کرده است! ... ******************************
![]()
| ||


…
بخش اول: فراماسونری
قسمت اول از آپارات (۹۵ مگابایت) یا فورشیرد (۶۶ مگابایت)
قسمت دوم از آپارات (۴۷ مگابایت) یا فورشیرد (۳۲ مگابایت)
بخش دوم: عبرتهای بنی اسراییل
قسمت یک از آپارات (۵۱ مگابایت) یا فورشیرد (۳۵ مگابایت)
قسمت دو از آپارات (۵۱ مگابایت) یا فورشیرد (۳۵ مگابایت)
قسمت سه از آپارات (۵۱ مگابایت) یا فورشیرد (۳۵ مگابایت)
قسمت چهار از آپارات (۱۳ مگابایت) یا فورشیرد (۹ مگابایت)
=========================================
دانلود با کیفیت پایین
دانلود با لینک مستقیم
دانلود قسمت اول: {لینک مستقیم} حجم ۸۰ مگابایت
دانلود قسمت دوم:{لینک مستقیم} حجم ۴۳ مگابایت
دانلود قسمت سوم :{لینک مستقیم} حجم ۴۳ مگابایت
با تشکر فراوان از گروه اینترنتی مشکان
دانلود از مدیا فایر
دانلود قسمت اول: {دانلود از مدیا فایر} حجم ۸۰ مگابایت
دانلود قسمت دوم: {دانلود از مدیا فایر} حجم ۴۳ مگابایت
منبع: مجتبی آخوندی و آنتی۶۶۶
موضوع : عبرت های بنی اسرائیل و ظهور امام زمان (ع)
مسائل و موارد مطروحه : بررسی داستان بنی اسرائیل بر اساس قرآن
( لینک های جدید جایگزین شد )
لینک تصویری
لینک مستقیم . لینک کمکی . لینک کمکی . لینک کمکی . لینک کمکی
لینک صوتی
لینک مستقیم . لینک کمکی . لینک کمکی . لینک کمکی . لینک کمکی
…
یک سخنرانی دیگر با همین موضوع در دانشگاه علم و فرهنگ
لینک تصویری
موضوع :بررسی اجمالی بهاییت
مکان :فردیس کرج
مدت :۸۰ دقیقه
مسائل و موارد مطروحه :بررسی تاریخی و دقیق بهاییت بر اساس اسناد /محمد باب/امیر کبیر و بهاییت/ناصرالدین شاه و بهاییت / احکام بهاییت (بیشتر…)

دانلود سخنرانی بسیار جذاب و زیبای استاد علی اکبر رائفی پور درباره نشانه های ظهر و مسائل پیرامون … (بیشتر…)

استاد رائفی پور – افزایش سطح توقعات در ازدواج
حجم : ۱،۷۶۸ مگابایت / فرمت mp3 / کلیپ صوتی (بیشتر…)
| این علامت فقط مخصوص شیطان پرستان است و در جواهرات هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سر بافومت معمولا در میان ستاره پنج پر طراحی می شود.به گزارش جهان، خیلی از فروشندگان یا کسانی که لباس هایی با برخی... |








گردآوری : گروه اینترنتی پرشین وی

لطفا فقط افراد بالای 18 سال به ادامه مطلب بروند
نوحه/واحد – شهادت
امام باقر علیه السلام
شور – امام ِ باقر علیه السلام
دم نوحه
ایستاده – امام باقر علیه السلام
زمینه ی امام باقر علیه السلام *از غم دیرینه ای دلها شد مدینه ای ما که به جمع لاله ها نپیوستیم ز جام سرخ عاشقی مستیم سائل باقرالعلوم هستیم جانم فدای راه حضرت باقر(ع)
*تربت پاک شما در بقیع قلب ما آقا در این تهاجمات بی همتا کنیم حمایت از شریعت ما به ذوالفقار قال باقر ها جانم فدای راه حضرت باقر(ع)
*ناظر رنج و بلا شاهد کرببلا آقا نموده ای راه بلا را طی تو دیده ای غصه ی پی در پی سر حسین فاطمه(س) بر نی
حسین آقام آقام آقام...
شعر زمینه سنتی ، واحد سنتی و واحد شد دل عالم پریشان و حزین در عزایت ای امام پنجمین ای شهید زهر کینه السلام چشمه ی نور مدینه السلام باقرالعلمی و نور سرمدی لاله ای از بوستان احمدی تو قمر در آسمان رحمتی مصحف اله را بیان رحمتی گرچه بر خون شریعت تشنه بود بر تن اسلام همچون دشنه بود دشمن از ضربه زدن ناکام شد قال باقر حافظ اسلام شد ای فدای داغِ بر دل حاکی ات ای به قربان مزار خاکی ات در عزایت رزق ما درد و غم است هر چه گریم در عزای تو کم است ای تمام هستیت وقف هدف وقف راه دین و قرآن و شرف دیده ی آفاق شد گریان تو مقتدای عشق،جان قربان تو ای امام پنجم،ای نور خدا روضه خوان روضه های کربلا ای که بودی بین مشتاقان عشق یاوران حضرت سلطان عشق عصر عاشورا جسارت دیده ای بر حرم ظلم و جنایت دیده ای بهر ما از صورت نیلی بخوان روضه ای از ضربه ی سیلی بخوان
گو چه شد که شمر ، آن سر را برید
نیمروزه قامت زینب خمید
واحد-امام باقر علیه السلام یا مولا...یا مولا... بسته ام عهد دیرینه با باقرالعلوم حک شده بر دلم ذکر یا باقرالعلوم ای حلمت بی حد و سوز تو در نوای ما ای علمت همچنان بحر بی حدّ و انتها علم تو مهر روشنگری، نور مکتب است حافظ دین اسلام و قرآن و مذهب است در سوگت ای کرامات و لطف تو بی کران ذلحجّه ، خود محرم شده بهر عاشقان یا مولا ای به قربان قبر خراب تو شد دلها ای گل سرخ زهرا(س) خراب تو کشته ی زهر ظلم و جفا باقرالعلوم مسموم کینه ی اشقیا باقرالعلوم کنار قبر تو با غم و اشک و زمزمه میخواند روضه بهر تو مهدی فاطمه(س) یا جدّا جان به قربان اندوه و غربتت کسی نیست تا کند در عزایت زیلرتت حاجیان جمله در مکه آن وادی خدا مجلس روضه ی تو به پا گشته در منا آقا جان گرچه بر تو جفا گشته بیکران اگر چه جان سپردی به دست حرامیان شکر حق که ز پیکر سر تو جدا نشد رأس تو زینت مطبخ و نیزه ها نشد شکر حق پیکرت بی کفن بر زمین نماند قاتلت اسب کینه روی جسم تو نراند بمیرم از برای شهیدان تشنه لب نفرین بر زادگان لعین ابولهب
ناگهان از حرم بین زنها و بچه ها زینب دید یک سری رفته بر روی
نیزه ها
دو دمه و ذکر - امام باقر علیه السلام *امام پنجم شیعه فدا شد (دو بار) مدینه کربلا شد (دو بار) فدایی ره دین خدا شد (دو بار) مدینه کربلا شد (دو بار)
*سینه زنم به شور نینوایی شد یادگار کربلا فدایی
*ای به دو عالم ولی محمد بن علی *علم تو علم خدا شاهد کرببلا
|
زمینه
– شهادت امام باقر علیه السلام
دم نوحه ایستاده – امام باقر علیه السلام
زمینه/شور – امام باقر علیه السلام
شور،زمزمه - امام باقر علیه السلام *آه...به فدای آه باقرالعلوم راهِ حقّه راه باقرالعلوم یوسف دلم میخواد که قسمتش بشه قعر چاه باقرالعلوم ای امام پنجمین جانفدای راه دین علم بی نهایتت رهنمای مسلمین یبن الزهرا(س)...آه.. *تو چشای تو نگاه کربلا بوده ای تو بی پناه کربلا تا به وقت جون دادن بودی آقا غصه دار سوز و آه کربلا خونجگر چو لاله ای غرق سوز و ناله ای روضه خون ماتمِ دختری سه ساله ای آه... *آه یادته تو شام کسی نداشت حیا یادته اهانتا و طعنه ها آقا جون من و ببخش ازین سؤال یادته محله ی یهودیا نور کوثر و زدن دخت حیدر و زدن بانوی خمیده ی بی برادر و زدن آه...
نوحه،زمینه - امام باقر علیه السلام دلم در مدینه زائر شد عزای حضرت باقر شد واویلا... گشته پرپر گل یاسمن تسلیت حجت بن الحسن گشته مسموم کینه مولا به جنت نوحه گر شد زهرا(س) دل به غم مبتلا گردیده مدینه کربلا گردیده چشم دل خونفشان داغت فاطمه(س) نوحه خوان داغت عزیزم از چه مضطر گشتی مثل آلاله پرپر گشتی به قربان دو چشم ترت ورم کرده چرا پیکرت چونکه دل بر غم تو دادم یاد بازوی خود افتادم شکست از ضربه ای پهلویم ورم کرد از جفا بازویم ستم بین دیوار و در شد گل نشکفته ام پرپر شد
دم نوحه ی ایستاده ی امام باقر علیه السلام
*امام باقر مسموم کینه دار العزا شد شهر مدینه جانفدا شد از کینه ی اعدا نوحه میخواند مادرش زهرا(س) آه و واویلا آه و واویلا...
*چون سبط اکبر غرق شرر شد شیعه حزین و خونین جگر شد ظلم پنهان فتنه شد ظاهر شد فدای دین حضرت باقر آه و واویلا آه و واویلا...
*ای یادگار کرببلایی تو روضه خوان دشت بلایی دیده ای سیبِ سرخ برچیده بر سرِ نیزه رأس ببریده
|
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
|||
|
|
|
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|||
|
|
|
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|||
|
|
|
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|||
|
|
|
|
|||
![]() |
|||||
| |||||